Mεγα-Απεργία στη Γερμανία
Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023
του Θόδωρου Κουτσουμπού
H ταξική πάλη στην Ευρώπη κλιμακώνεται. Μετά την μαζική εργατική έκρηξη στη Γαλλία, ενάντια στη βοναπαρτιστική αντι-μεταρρύθμιση του Μακρόν στο ασφαλιστικό, με αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης, και τους μεγάλους αγώνες με δύο γενικές απεργίες, καταλήψεις σχολείων και σχολών και μαζικές διαδηλώσεις στην Ελλάδα μετά το έγκλημα στα Τέμπη, σε κομβική χώρα της Ευρώπης, στη μεγάλη και οικονομικά ισχυρότερη Γερμανία, η εργατική τάξη κλιμακώνει τους αγώνες με μια Mega-Απεργία, τη Δευτέρα 27/3/2023.
Δύο από τις εργατικές οργανώσεις με ισχύ, το συνδικάτο Verdi στις κοινωνικές και δημόσιες υπηρεσίες με πάνω από 2,5 εκατομμύρια μέλη1 και το σωματείο σιδηροδρόμων και μεταφορών (EVG) της Deutsche Bahn AG [σιδηρόδρομοι] και άλλων εταιριών, με 230.000 μέλη, συντονιζόμενες, αναμένεται να παραλύσουν τα πάντα την Δευτέρα 27/3. Τρένα και άλλες επίγειες μεταφορές, αεροπορικές πτήσεις, κοινωνικές υπηρεσίες δεν θα λειτουργήσουν. Ακόμη και οι παιδικοί σταθμοί θα κλείσουν λόγω της απεργίας των οδηγών.
Ήδη, από την Κυριακή 26/3 οι πρώτες επιπτώσεις της απεργίας γίνονται αισθητές καθώς η απεργία έχει ήδη ξεκινήσει στο αεροδρόμιο του Μονάχου. Τα συνεργαζόμενα συνδικάτα Verdi και EVG θέλουν να παραλύσουν την κυκλοφορία στη Γερμανία με μια ημερήσια προειδοποιητική απεργία τη Δευτέρα. “Στο έδαφος, στο νερό και στον αέρα”, λένε.
Η απεργία έχει ήδη ξεκινήσει από την Κυριακή 26/3 στο αεροδρόμιο του Μονάχου. Αυτό επιβεβαίωσε εκπρόσωπος του συνδικάτου Verdi νωρίς το πρωί. Περίπου 200.000 επιβάτες, δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το δεύτερο μεγαλύτερο γερμανικό αεροδρόμιο την Κυριακή και τη Δευτέρα. Οι τακτικές πτήσεις θα ανασταλούν και τις δύο ημέρες λόγω της προειδοποιητικής απεργίας του Verdi στις υπηρεσίες διαχείρισης αποσκευών και ασφάλειας. Σύμφωνα με την εταιρεία του αεροδρομίου, επηρεάζονται συνολικά περίπου 1.500 πτήσεις. Απογειώσεις και προσγειώσεις είναι δυνατές μόνο για ανθρωπιστικούς λόγους, σε επιχειρήσεις έκτακτης ανάγκης. Κατ’ εξαίρεση, αυτή την Κυριακή (26/3) θα επιτρέπεται η κυκλοφορία φορτηγών στους αυτοκινητόδρομους.
Αναμένεται ότι όλες οι δημόσιες συγκοινωνίες δεν θα λειτουργήσουν. «Σχεδόν καμία σιδηροδρομική κυκλοφορία» δεν θα είναι δυνατή, λέει ο διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού της Bahn [σιδηρόδρομοι] Martin Seiler.
Σε επτά ομοσπονδιακά κράτη, επίσης, σχεδόν τίποτα δεν θα λειτουργεί στις τοπικές μεταφορές : στη Βάδη-Βυρτεμβέργη, Έσση, Κάτω Σαξονία, Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, Ρηνανία-Παλατινάτο, τη Σαξονία και τη Βαυαρία. Το Verdi είχε ήδη ακινητοποιήσει τα λεωφορεία, τα τρένα και τα τραμ σε περιοχές στις αρχές Μαρτίου.
Τα γερμανικά αεροδρόμια απεργούν σε μεγάλη κλίμακα – σύμφωνα με την ένωση αεροδρομίων ADV, περίπου 380.000 επαγγελματίες και ιδιώτες ταξιδιώτες δεν μπορούν να απογειωθούν, ενώ η επιβατική κίνηση έχει επίσης σταματήσει στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο, της Φρανκφούρτης.
Αρχικά υπήρχε ο φόβος ότι ακόμη και οι σήραγγες των οδικών αρτηριών θα έπρεπε να κλείσουν επειδή δεν μπορούσαν πλέον να παρακολουθούνται. Η εταιρεία αυτοκινητοδρόμων απέρριψε αυτόν τον φόβο. «Συγκεκριμένα, η επιχειρησιακή υπηρεσία στους ομοσπονδιακούς κεντρικούς δρόμους πρέπει να διατηρηθεί», ανέφερε. Για το σκοπό αυτό, έχουν συναφθεί «συμφωνίες παροχής υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης», «για να αποφευχθεί το κλείσιμο των σηράγγων» που εξυπηρετούν την κίνηση των αυτοκινήτων.
Η κίνηση με πλοία σε ποτάμιες οδούς, αλλά και μεγάλων πλοίων στο Αμβούργο δεν θα πραγματοποιηθούν.
Αιτήματα της Μέγα-Απεργίας
Τα συνδικάτα κλιμακώνουν με την προειδοποιητική κήρυξη της Μέγα-Απεργίας την πάλη τους. Έχουν προηγηθεί δύο γύροι διαπραγματεύσεων με τις εργοδοτικές οργανώσεις χωρίς να υπάρχει διάθεση των εργοδοτών για ικανοποίηση των εργατικών διεκδικήσεων. Για τα 2,5 εκατομμύρια ομοσπονδιακούς και τοπικούς υπαλλήλους, το συνδικάτο Verdi και η ένωση δημοσίων υπαλλήλων dbb διεκδικούν αυξήσεις 10,5% επί των μισθών και σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον 500 ευρώ περισσότερα το μήνα. Με την προειδοποιητική μεγάλη απεργία ετοιμάζονται για τον τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων.Οι εργοδότες στον δεύτερο γύρο των διαπραγματεύσεων στα τέλη Φεβρουαρίου είχαν υποβάλει προσφορά αύξησης των μισθών κατά 5% σε δύο στάδια και εφάπαξ καταβολή συνολικού ύψους 2.500 ευρώ.
Το συνδικάτο EVG είχε απορρίψει μια αρχική προσφορά των σιδηροδρόμων την περασμένη εβδομάδα. Απαιτεί αύξηση 12% και τουλάχιστον 650 ευρώ συνολική αύξηση στους μισθούς. Επίσης, επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας ύστερα από ένα χρόνο.
Μέσα σε συνθήκες παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης και χρεοκοπίας τραπεζών, με τη μετοχή της Deutsche Bank να βουλιάζει, τον πληθωρισμό να καλπάζει, και έναν πόλεμο στο ανατολικό τμήμα της Ευρώπης, η ταξική πάλη κλιμακώνεται και αλλάζει τα κοινωνικά και πολιτικά δεδομένα. Οι όροι μιας επαναστατικής κατάστασης είναι παρόντες και φοβίζουν την παρηκμασμένη ευρωπαϊκή μπουρζουαζία.
Υποσημειώσεις
↑1 | Το Verdi ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2001 με τη συγχώνευση πέντε συνδικάτων: Γερμανική Ένωση Μισθωτών Υπαλλήλων (DAG), Γερμανική Ταχυδρομική Ένωση (DPG), Εμπορική, Τραπεζική και Ασφαλιστική Ένωση (HBV), Ένωση Μέσων (IG Medien), Δημόσιες Υπηρεσίες, Συγκοινωνίες και Κυκλοφοριακή Ένωση (ÖTV). Μετά την IG Metall είναι το μεγαλύτερο συνδικάτο στη Γερμανία. |
---|
Πηγή : Νέα Προοπτική